Overclock.pl » Testy i recenzje » Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Testy2011-11-07 16:40:00 |  Łukasz Sierant (sido107)

Benchmarki

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

W SiSoft Sandra dobrze widać przewagę procesorów z włączonym HT. Core i7 870 z wyłączonym HT musiał pracować z częstotliwością 4 GHz by zbliżyć się do wydajności ośmiu wątków taktowanych na poziomie 3,2 GHz.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

WinRAR jest jedną z niewielu aplikacji, w której "wirtualne rdzenie" powodują spowalnianie działania programu. Inaczej ma się sprawa w 7-Zip, gdzie  Hyper-Threading pozwala na zwiększenie wydajności o ponad 40%!

Testy rzeczywiste

Test w programie Paint.NET polegał na zastosowaniu efektu "unfocus" na zdjęciu o rozdzielczości 4648x2736 pikseli. Czas podany jest w sekundach.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Light Image Resizer 4 miał za zadanie zmianę rozdzielczości oraz naniesienie znaku wodnego na grupie 64 zdjęć.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Paint.NET jest rewelacyjnie zoptymalizowany do technologii Intela, wzrost wydajności wynosi aż 50%! W Light Image Resizer obserwujemy tendencję odwrotną, HT działa na niekorzyść aplikacji.  

Any Video Converter 2.75 wykorzystany został do konwersji materiału wideo w formacie *.mp4 na *.avi. Program korzystał tylko z jednego rdzenia.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

W Pinnacle Studio HD 15.0 zmontowane zostało kilkuminutowe wideo, gdzie pliki źródłowe były w formacie *.mov (1920x1080 px), a projekt został zapisany na dysk w formacie AVCHD (1920x1080 25 FPS). 

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Do utworzenia plików wyjściowych w Nero Vision oraz Unlead Studio 11 Plus (1080i *.mpg) zostały wykorzystane pliki wideo w formacie *.avi.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Unlead Studio 11 Plus jest kolejnym programem, któremu HT wyraźnie przeszkadza. Nero Vision potrafi wykorzystać dodatkowe wątki, ale tylko w niewielkim stopniu. Natomiast program od Pinnacle potrafi zwiększyć wydajność do 36% obciążając przy tym wszystkie wątki w 100%.

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

W Cinebench R11.5 (test CPU) po raz kolejny osiem wątków pracujących z częstotliwością 3,2 GHz (i7 870)  było nieznacznie wydajniejsze od czterech fizycznych rdzeni "tykających" na 4 GHz! POV-Ray pozostaje niewzruszony, natomiast Maxell Render przyspiesza o 21%.

Poniższy wykres podsumowuje przeprowadzone testy, jak widać w większości przypadków Hyper-Threading powoduje wzrost wydajności do 50%, choć nie zawsze jest tak kolorowo.   

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Gry

Jak już wcześniej wspomniałem, gry testowaliśmy w lokalizacjach, gdzie procesor jest obciążony w większym stopniu. Z tego powodu wyniki mogą być trochę zaniżone względem tych uzyskanych w testach kart graficznych.

Sprawdźmy więc jak gry wykorzystują "wirtualne rdzenie".

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Wirtualne rdzenie w zastosowaniach domowych i profesjonalnych

Żadna z testowanych gier nie potrafiła wykorzystać więcej niż 4 wątków. W większości przypadków poza minimalnym FPS nawet wyższe taktowanie i7 870 nie robiło różnicy.  Tylko Lost Planet 2 i Crysis 2 potrafiły zrobić użytek z dodatkowej mocy w Core i3 550, gdzie można zanotować wzrost minimalnej płynności animacji od 3,5 do 4 kl./sek. Zdarzyła się także sytuacja, gdzie włączone HT miało negatywny wpływ na płynność rozgrywki (Shift 2, Crysis 2 czy Dirt 3).

Nawigacja

Pierwsza Następna  
  Następna Ostatnia
  • Intel Corporation
  • Enermax
  • Cenowarka.pl
  • Asus
  • Aquatuning.pl
  • Gigabyte
  • Zotac
  • XFX
  • BenQ
  • Cooler Master
  • Seagate
  • Chieftec