Overclock.pl » Testy i recenzje » Ghost Recon Advance Warfighter

Strona techniczna gry2007-04-12 01:09:52 |  Michał Krztoń (kev)

Grafika w Ghost Recon AW jest według mnie bez zastrzeżeń. Grając na najwyższych ustawieniach, można doświadczyć niesamowitych wrażeń od super-realistycznych wybuchów pojazdów do wgnieceń powstałych na ogromnych zbiornikach, które są skutkiem oddania strzałów w ich stronę ;). Nie warto dalej się rozpisywać o grafice ponieważ to trzeba zobaczyć. Co do efektów specjalnych to jest kilka smaczków, które zapadły mi w pamięci a są to m.in. : liny spadające z helikoptera po opuszczeniu się dzięki nim na ziemie, kurz, który unosi się podczas przylotu lub odlotu helikoptera i najważniejsze czyli to co dzieje się z ciałami wrogów podczas strzału. Padają na ziemie prawie jak w rzeczywistości ale jednak czegoś im brakuje. Tym czymś jest zachowanie się ciała po śmierci. Czasami wygląda to dość śmiesznie gdy martwy przeciwnik zaczyna ruszać nogą albo ręką w dodatku w komicznej pozycji ;).

Ghost Recon Advance WarfighterChciałbym się przyczepić do dźwięku ale nie mogę ponieważ jest dopracowany lepiej niż grafika. Wszystkie efekty idealnie dobrane do danej sytuacji. Odgłosy strzałów brzmią niczym prawdziwe a o wybuchach już nie wspomnę. Istne cudo. Ha! Jeżeli mamy odpowiednie głośniki to możemy wyciągnąć z efektów dźwiękowych jeszcze więcej niż nam się wydaje. Według mnie dość mocny zestawik 2.1 wystarczy aby poczuć się jak na polu walki.

Ghost Recon Advance WarfighterTutaj zaczyna się pod górkę - AI (sztuczna inteligencja) członków Drużyny Duchów jest po prostu marne jak na tak nowoczesną i rozbudowaną rozgrywkę, która wymaga od gracza umiejętności strategicznych ale jak tu coś planować jak reszta oddziału rusza się jak żółwie i w obliczu zagrożenia nie potrafi się nawet schować przed pociskami terrorystów. Żeby nie popadać w paranoje, należy bardzo często korzystać z trybu Tactical Map aby wszystko zaplanować „od góry”. Zdecydowaną odwrotnością jeżeli chodzi o AI, cechują się przeciwnicy, którzy kombinują jak najbardziej się da aby schować się gdziekolwiek i wychylać się dość często w próbie zabicie dowódcy lub pozostałych członków zespołu co często im się udaje (dobrze celują). Zaskakują mnie czasami zachowania wrogów tzn. jeżeli strzelam do jednego z nich to on rzuca się za jakąś przeszkodę w celu uniknięcia śmierci co jest kolejnym dowodem na to, iż AI przeciwników w grze stoi na bardzo wysokim poziomie.

Ghost Recon Advance WarfighterSzczegóły otaczającego nas świata - tutaj należy dać duży plus, ponieważ wszystko jest tak dobrze zrobione, że oprócz realizmu rozgrywki, wprawia gracza w stan uniesienia. Wymienię tylko kilka „bajerów”, które sprawiają, iż gra w Ghost Recon Advance Warfighter jest jeszcze bardziej niesamowita niż być powinna. Są to m.in. : szczegóły zniszczeń pojazdów po oddaniu w do nich strzałów takie jak: przebite opony, wybite szyby, rozbite światła, otwarte a po pewnym czasie odpadające drzwi, drzewa, które wyglądają jak prawdziwe dzięki świetnej animacji liści i szczegóły budynków otaczających nas z każdej strony.

Nawigacja

Pierwsza Następna  
  Następna Ostatnia
  • Aquatuning.pl
  • BenQ
  • Enermax
  • Gigabyte
  • Zotac
  • XFX
  • Cooler Master
  • Seagate
  • Intel Corporation
  • Asus
  • Cenowarka.pl
  • Chieftec