Platforma i metodologia testowa2015-08-05 19:40:00 | Piotr Urbaniak (gtxxor) Tomasz Cugowski (tomcug)
Platforma testowa
Metodologia
Testy wydajności przeprowadziliśmy przy standardowych taktowaniach większości podzespołów. Jedne zmiany, których dokonaliśmy, to ustawienie pamięci na DDR4-2133 CL 15 oraz wyłączenie ulepszonych stanów Turbo (ASUS MultiCore Enhancement oraz MSI Enhanced Turbo). Zrezygnowaliśmy również z deaktywacji usług takich jak Turbo czy EIST, wychodząc z założenia, że jeśli w danym modelu któraś z nich funkcjonuje niepoprawnie, to należy ten fakt ujawnić.
Wszystkie testy zostały przeprowadzone w realnej grze. Do pomiaru płynności animacji wykorzystaliśmy program Fraps w wersji 3.5.99. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Dodatkowo ustawiliśmy rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego na 0,5 ms.
System operacyjny został zaopatrzony w najnowsze poprawki za pomocą usługi Windows Update, natomiast wersja sterowników wykorzystanych do testów to ForceWare 340.52. Dobór rozdzielczości 1280x720 miał na celu wyeliminowanie zjawiska ograniczania wydajności przez kartę graficzną.
Testy podkręcania polegały na znalezieniu maksymalnego stabilnego zegara BCLK oraz CPU. Ze względu na proces technologiczny 14 nm, w którym wykonane są procesory Skylake, zmuszeni byliśmy do ustalenia maksymalnego w miarę bezpiecznego napięcia na poziomie 1,4 V.