Platforma testowa i metodologia2015-09-13 17:30:00 | Piotr Urbaniak (gtxxor)
Platforma testowa
Metodologia
Raczej oczywistym jest fakt, że aby pograć w 4K potrzeby jest nie tylko mocarny pecet, ale też odpowiedni monitor. My wybraliśmy 28-calowego Acera XB280HKBPRZ, którego dokładną specyfikację możecie znaleźć w poniższej tabeli.
XB280 jest pierwszym na rynku monitorem z matrycą o rozdzielczości natywnej 3840x2160 px, zaprojektowanym specjalnie z myślą o grach komputerowych. Ekran oferuje częstotliwość odświeżania na poziomie 60 Hz, co wbrew pozorom nie jest standardem wśród monitorów 4K, a także technologię synchronizacji NVIDIA G-SYNC, zgrywającą cykle odświeżania panelu z czasem wyrenderowania klatki.
Założenia:
- Do prób SLI 2-way oraz 3-way wykorzystaliśmy karty ASUS GTX 980 Ti STRIX, EVGA GTX 980 Ti SC+ oraz ZOTAC GTX 980 Ti Arctic Storm.
- Częstotliwości zegarów ustawiliśmy na domyślne wartości wersji EVGA SC+, tj. 1,1 GHZ dla rdzenia oraz 1753 MHz dla pamięci.
- Do pomiarów posłużył program Fraps w wersji 3.5.99.
- Każda próba przeprowadzana była trzykrotnie, a wynik jest średnią arytmetyczną.
- Zastosowany sterownik to ForceWare 353.30 dla systemu Windows 8.1 Pro (64-bity).
- Wszystkie gry zostały skonfigurowane według predefinicji „Ultra”, ewentualne zmiany umieszczone są na wykresach.