Testy wydajności - Battlefield 4 / Crysis 3 / GTA V2015-09-13 17:30:00 | Piotr Urbaniak (gtxxor)
Battlefield 4 - wył. AA
Popularny BF4, jak przystało na produkcję z pewnym rynkowym stażem, już na jednym GPU spisuje się przyzwoicie, choć wypada zaznaczyć, że 42 kl./s to zbyt niska wartość, aby zachować odpowiednią responsywność w dynamicznej strzelance. Z pomocą przychodzi SLI, które w tytule od DICE spisuje się przyzwoicie; skalowanie wynosi odpowiednio: 173,9% dla 2-way SLI oraz 217,1% dla 3-way SLI.
Crysis 3 - wył. AA
Najnowsza odsłona Crysis wielu użytkownikom utkwiła w pamięci jako tytuł o niewyobrażalnych wymaganiach sprzętowych, który pełni zarazem rolę wyznacznika wydajności platformy. Jeśli pecet radzi sobie z dziełem Crytek, to znaczy, że nie ulegnie żadnej innej grze. Jak to wygląda w praktyce? Pojedyńczy GTX 980 Ti nie pozwoli cieszyć się Crysis 3 na maksymalnych detalach, przy rozdzielczości 3840x2160 px, ale niemal 176% skalowanie zapewni względny komfort posiadaczom dwóch topowych modeli NVIDII. Po dołożeniu trzeciego akceleratora, skalowanie wzrasta do 221,7%, ale dalej nie ma mowy o zablokowaniu 60 kl./s.
Grand Theft Auto V - MSAAx4
Tryb MSAAx4 zastosowaliśmy w GTA V tylko po to, aby sprawdzić jak testowa konfiguracja wypadnie w obliczu wysokiego zapotrzebowania na VRAM. MSI Afterburner deklarował, że gra wykorzystuje niemal wszystkie dostępne zasoby pamięci graficznej, tj. 6 GB, ale niepokojących spadków liczby kl./s nie udało się nam odnotować. Zamiast tego dzieło Rockstar uraczyło nas skalowaniem przekraczającym 162% lub 214%, kolejno dla konfiguracji 2-way SLI oraz 3-way SLI.