Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: Procesory AMD FX

  1. #11
    Ex-Redaktor Guru overclockingu Reputacja:   (83) Awatar ivanov
    Dołączył
    08.2011
    Skąd
    KRK
    Posty
    5,198
    Cytat Zamieszczone przez Gwynbleidd Zobacz posta
    Równie dobrze możesz powiedzieć, że samice też posiadają coś a la jaja, tylko ukryte i trochę wyżej.
    To jest celowe duże uproszczenie - ten wpis jest głównie dla osób które nie mają pojęcia o kompach i myślą, że kupno FXa to świetna sprawa.
    Tacy użytkownicy i tak zazwyczaj nie wiedzą o co chodzi w jednostkach zmienno i stało-przecinkowych
    8018 MHz

    i7-5960X @ NH-D15 = X99-SOC Force = Vega 64 Nitro+ Ltd Ed = 64 GB TridentZ 3200C14 = SSD 950 PRO = SeaSonic X-760 = NZXT H630 = Strix Raid DLX

    NIE odpowiadam na pytania na PW

  2. #12
    Redaktor i Administrator Extreme overclocker Reputacja:   (20) Awatar majkel_94
    Dołączył
    07.2009
    Skąd
    Katowice
    Posty
    3,035
    Wiesz, biorąc pod uwagę definicję, no to jest osoba pamięć na instrukcje i dane, osobny dekoder rozkazów, itd., więc niby są dwa rdzenie w module
    Tylko że te dwa rdzenie pracują w specyficznych sytuacjach - jak użyjesz czegoś nawet nie zmienno-przecinkowego, ale wszelkiej maści SIMD jak SSE czy AVX, to już masz tylko wydajność jednego rdzenia, a sam rdzeń się nudzi i czeka na dostęp do tego FMAC

    Porównanie do HT to mega uogólnienie, bo jedyna część wspólna to większa wydajność małym kosztem tranzystorów
    | Intel Core i7 2700K @ 4,5 GHz 1,35V | Gigabyte Z68X-UD3H LGA1155 | Kingston Savage 2x8 GB @ 2133 MHz CL9 1.65V |
    | 2x Samgate F3 500GB HD502HJ - Hybrid RAID 0+1 | Kingston HyperX 3K 240GB SATA III | Corsair VS650 |
    | Gigabyte GeForce GTX 970 4GB Gaming G1 @ 1550/7200 MHz | Xonar DX | BitFenix Shinobi | Dell P2414H 24" 1080p AH-IPS |


  3. #13
    Redaktor Entuzjasta overclockingu Reputacja:   (1) Awatar Kapitan
    Dołączył
    08.2011
    Skąd
    Łódź/Skierniewice
    Posty
    293
    A jak to jest w intelu? Tam są same sety zmiennoprzecinkowe?
    Te parę lat temu AMD wprowadzając FX-y chwaliło się że te ich procesory są takie bardzo przyszłościowe i w sumie wyszło że to developerzy są źli bo nie chcą rozwijać aplikacji żeby działały jak potrzeba

  4. #14
    Forumowy dałn Entuzjasta overclockingu Reputacja:   (-23) Awatar haha3
    Dołączył
    01.2015
    Skąd
    Polska
    Posty
    150
    Intel ich przekupił
    3520MHz -------- 7220MHz
    Czytając moje wypowiedzi na temat Intela, pamiętajcie o tym, że są one poparte doświadczeniami ze sprzętem tego producenta oraz rzetelnymi testami. Niemniej jednak niektóre z nich mogą mieć wydźwięk humorystyczny i dlatego należy brać je dosłownie, mają też na celu ubliżenie komukolwiek lub jakiejkolwiek firmie.

  5. #15
    Narzutowy potwór Extreme overclocker Reputacja:   (42) Awatar tomcuk
    Dołączył
    08.2011
    Posty
    3,844
    Rzecz w tym, że to całe CMT (poza bardzo specyficznymi przypadkami) naprawdę świetnie się skaluje. Sama idea jest bardzo dobra, tylko wykonanie (front-end, podsystem cache, itd.) słabiutkie.
    Czytając moje wypowiedzi na temat AMD, pamiętajcie o tym, że są one poparte doświadczeniami ze sprzętem tego producenta oraz rzetelnymi testami. Niemniej jednak niektóre z nich mogą mieć wydźwięk humorystyczny i dlatego nie należy brać ich dosłownie, nie mają też na celu ubliżaniu komukolwiek lub jakiejkolwiek firmie.

    Dobry procesor dla gracza wciąż w cenie? Test dwudziestu dwóch modeli!
    NVIDIA ForceWare 337.50 - czy to coś daje?
    Szybsza pamięć dla gracza? Ależ oczywiście!

  6. #16
    Redaktor i Administrator Extreme overclocker Reputacja:   (20) Awatar majkel_94
    Dołączył
    07.2009
    Skąd
    Katowice
    Posty
    3,035
    Cytat Zamieszczone przez Kapitan Zobacz posta
    A jak to jest w intelu? Tam są same sety zmiennoprzecinkowe?
    Te parę lat temu AMD wprowadzając FX-y chwaliło się że te ich procesory są takie bardzo przyszłościowe i w sumie wyszło że to developerzy są źli bo nie chcą rozwijać aplikacji żeby działały jak potrzeba
    Jak mówiłem, tutaj wspólny cel to duży wzrost wydajności małym nakładem tranzystorów.

    20 lat temu z Pentium Pro Intel wprowadził wykonywanie instrukcji poza kolejnością. Często się zdarzało, że instrukcja czekała na wynik od FPU, albo ściągnięcie danych z pamięci czy innych. Dzięki temu można było przekolejkować niezależne od siebie instrukcje, by bardziej optymalnie wykorzystać czas procesora.

    Ale po latach Intel stwierdził, że OE jest niewystarczające i dalej się procesor nudzi, bo np. lecą obliczenia na intach w ALU, a FPU się w tym czasie nudzi, czy inne takie
    Więc Intel postanowił zdublować pewne obwody tak, żeby jeden rdzeń był widziany z zewnątrz jako dwa rdzenie. Wymagało to znacznie mniej tranzystorów niż doklejenie kolejnego rdzenia, a pozwoliło uzyskać większą wydajność poprzez pełne wykorzystanie dostępnych jednostek. Jak jednak wiadomo z testów, uzyskany wzrost wydajności zależy od scenariusza, czyli właśnie tego jak wątki wykorzystują jednostki - raz lepiej raz gorzej, czasem zysku nawet nie ma

    Natomiast AMD też chciało więcej rdzeni małym kosztem tranzystorów, by większa wydajność była, ale oni dokleili małe środki rdzenia z dekoderem do obecnego rdzenia. Cel ten sam, natomiast jak wyszło w rzeczywistości, wykonanie gorsze
    | Intel Core i7 2700K @ 4,5 GHz 1,35V | Gigabyte Z68X-UD3H LGA1155 | Kingston Savage 2x8 GB @ 2133 MHz CL9 1.65V |
    | 2x Samgate F3 500GB HD502HJ - Hybrid RAID 0+1 | Kingston HyperX 3K 240GB SATA III | Corsair VS650 |
    | Gigabyte GeForce GTX 970 4GB Gaming G1 @ 1550/7200 MHz | Xonar DX | BitFenix Shinobi | Dell P2414H 24" 1080p AH-IPS |


  7. #17
    Ex-Redaktor Guru overclockingu Reputacja:   (83) Awatar ivanov
    Dołączył
    08.2011
    Skąd
    KRK
    Posty
    5,198
    Ogólnie IMHO symulacja rdzeni przez HT jest naprawdę dobra.
    Wychodzi to w wielu benchmarkach.
    W dodatku na jednordzeniowym Pentium M (jeden wątek) praktycznie rzecz biorąc nie da się obecnie normalnie pracować. Na Pentium 4 z HT pomimo gorszej wydajności zegar-w-zegar jest zdecydowanie lepiej.
    Ostatnio edytowane przez ivanov ; 30-12-2015 o 16:28
    8018 MHz

    i7-5960X @ NH-D15 = X99-SOC Force = Vega 64 Nitro+ Ltd Ed = 64 GB TridentZ 3200C14 = SSD 950 PRO = SeaSonic X-760 = NZXT H630 = Strix Raid DLX

    NIE odpowiadam na pytania na PW

  8. #18
    Redaktor i Administrator Extreme overclocker Reputacja:   (20) Awatar majkel_94
    Dołączył
    07.2009
    Skąd
    Katowice
    Posty
    3,035
    Cytat Zamieszczone przez ivanov Zobacz posta
    W dodatku na jednordzeniowym Pentium M (jeden rdzeń) praktycznie rzecz biorąc nie da się obecnie normalnie pracować. Na Pentium 4 z HT pomimo gorszej wydajności zegar-w-zegar jest zdecydowanie lepiej.
    Bo P4 jest przeważnie 2x mocniej taktowany?

    Poza tym porównujesz procek laptopowy 25W z dektopową grzałką

    Pomijam już różnice w archi (12-etapowy potok vs 30+), które też wpływają na efektywność HT
    | Intel Core i7 2700K @ 4,5 GHz 1,35V | Gigabyte Z68X-UD3H LGA1155 | Kingston Savage 2x8 GB @ 2133 MHz CL9 1.65V |
    | 2x Samgate F3 500GB HD502HJ - Hybrid RAID 0+1 | Kingston HyperX 3K 240GB SATA III | Corsair VS650 |
    | Gigabyte GeForce GTX 970 4GB Gaming G1 @ 1550/7200 MHz | Xonar DX | BitFenix Shinobi | Dell P2414H 24" 1080p AH-IPS |


  9. #19
    Użytkownik Ekspert overclockingu Reputacja:   (4) Awatar Gwynbleidd
    Dołączył
    11.2013
    Posty
    1,227
    @kapitane bombardiero
    ZEN wraca do core, czyli tego, co ma Intel.

    HT potrafi zdziałać cuda. Przecież wiemy, jaką wydajność mają i3 względem pentiumów. Sytuacja pewnie będzie analogiczna w przyszłości (pewnie dopiero kilkanaście miesięcy po tym, jak zwiedzimy Borealis ) przy 4 jajach z hate, a gołymi jajami.

    Fajnie całą sprawę obrazuje stwierdzenie jakiegoś developera, że asynchroniczne shadery dla GPU są +/- tym, czym jest HT dla CPU. A do tego genialnie działają na wyobraźnię wykresiki z Fejbl Ledżends, które pokazują, jak NVidia i AMD radzi sobie z renderowaniem poszczególnych elementów sceny. Np. z dynamicznym oświetleniem lepiej sobie radzą radki (pewnie dlatego w Metro 2033 prowadzą, LL ma konsolowe optymalizacje i wygląda jak kupa, tak samo jak cały redux), zaś z globalnymi iluminatami dżiforsy.
    W zależności od tego, czego się więcej nasra do gry, to zyski z asynchronicznych szejderów na NVidii i AMD mogą być wyraźnie różne.
    W przypadku HT jednak sprawa wydaje się być prostsza.

    @Majkel
    Przy kopaniu PTS na CPU, majnery AVX/SSE4 lepiej chodziły na i7, niż i5 o jakieś 20% Waróm?
    46% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 54% co lubią cycki wklej to na swój kanał

  10. #20
    HWBot Team Extreme overclocker Reputacja:   (17) Awatar ViNG
    Dołączył
    02.2012
    Skąd
    Des Plaines, Illinois
    Posty
    2,240
    Trzymam kciuki za amd, ale po thubanie amd nie istnieje.

    Thuban x8 zmiótłby te fxy...
    Ostatnio edytowane przez ViNG ; 27-09-2015 o 03:36
    2700k@5.0, Nh-D15, Asrock z77 Extreme4, G.Skill Pi 1600@2133, MSi 980Ti LTG, Vertex4 128GB + WD Green 2TB, SS1000XP, Antec 900

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •