Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Laptop na uczelnie, do pracy ~3000

  1. #1
    Użytkownik Początkujący overclocker Reputacja:   (0)
    Dołączył
    12.2015
    Posty
    28

    Laptop na uczelnie, do pracy ~3000

    W skrocie telegraficznym - trza lapka bez kosmicznych wymagan - do pracy. Specyfikacja ponizej + ewentualne pierwsze "wybory"

    Czas zakupu : 2-4 tygodnie od teraz
    Kwota przeznaczona na zakup: ~3000 (+ widly 10%)
    Laptop nowy/używany: nowy
    Rozmiar matrycy: ~15" (HD / FHD)
    Główne zastosowanie : praca biurowa (programowanie), przegladanie Internetu (standard ogolem), moze jakies multi typu starcraft etc. (wiec grafika nie musi byc turbo)
    Miejsce użytkowania : przenosne (w budynku) ze stalym dostepem do zasilania
    Wymagania specjalne : Bez SSD (tego sam wybieram)
    Osobiste preferencje : Brak
    System operacyjny : Bez OS'u (na Linux'ie bedzie stal, ewentualnie duo z w10 - uczelnia provider)
    Własna propozycja :

    http://tnij.org/bktly5w - musialbym dorzucic 4gb ramu do tego, np.: http://tnij.org/ipet364 lub http://tnij.org/vagrivr
    http://tnij.org/q3mye2d - rozni sie od powyzszego wieksza iloscia ramu i prockiem (i3 vs i5)
    http://tnij.org/wrjui3k - ma system wiec place za cos co moge miec albo za darmo albo nie bede uzywal wiec to taki sredni biznes
    http://tnij.org/mupeh3h - niczego mu zarzuci raczej nie mozna pod wzgledem specyfikacji, ale to taki "obojniak" (bez "*zachwytu*")

    SSD z wlasnej propozycji : http://tnij.org/5dwsp1v - mam owego w PC i sprawuje sie dobrze. Polecany jest tez mx300, ale biorac pod uwage gwarancje (+ dla GR), TBW (+ dla GR), cene (bardzo podobne), szybkosc odczyty/zapisu (+ dla GR) oraz pojemnosc (+ dla Crucial'a) i moje doswiadczenie wole Goodram'a. Obecnie na sile "zapychany" SSD (Goodram) we wszelakie aplikacje systemowe daje mi 100GB luzu wiec te dodatkowe kilkanascie GB vs gwarancja - to jednak wole GR.

    Reasumujac cenowo:
    Dell vostro : 2899 + 380 (SSD) = 3279
    Asus : 2699 + 380 (SSD) = 3079
    Lenovo i5 : 2799 + 169 (RAM) + 380 (SSD) = 3348
    Lenovo i3 : 2499 + 380 (SSD) = 2879

    Reasumujac koncowo:
    Bralbym i3 / i5 od Lenovo, ale patrzac na specyfikacje od Intela, to mozna stwierdzic roznice jedynie w czestotliwosci pracy procesora (turbo), jezeli porownywac te dwa modele. Bez ogrodek - bralbym i3 od Lenovoe, ale jezeli ktos ma lepsza propozycje, to smialbo =).

    PS Plecaki / torby na lapki sa robione na jedno kopyto czy tez jest jakas turbo literatura czego sie wystrzegac (aka cos wartego polecenia) ?

    Z gory dzieki i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Entuzjasta overclockingu Reputacja:   (-4)
    Dołączył
    10.2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    470
    Lenovo nie wytrzyma za długo (będzie dobrze jak wytrzyma do końca gwarancji) słaba jakość wykonania Dell dużo lepszy asus miałem starszego "brata" z poprzedniej generacji jedyne z nim problemy że podała klawka (nie wykluczone że z mojej winy).
    Moja propozycja:
    http://www.x-kom.pl/p/339816-noteboo...d-gt940mx.html
    BTW wiesz że wszystkie te laptopy mają 1 slot na dysk? i brak nagrywarek aby zamiast niej dać SSD. Slotu m2 też nie widzę.

  3. #3
    Użytkownik Początkujący overclocker Reputacja:   (0)
    Dołączył
    12.2015
    Posty
    28

  4. #4
    Użytkownik Podkręca śrubokrętem Reputacja:   (0)
    Dołączył
    11.2015
    Posty
    2
    GL62 6QC z grafikami 940MX i 950M (+zaslepak z jednej strony) mają tylko jeden wentylator i bywają głośne, dopiero te z 960M mają dwa.

    MSI GL62 i7-6700HQ/8GB/1000 GTX950M FHD
    W twoim zastosowaniu niestety przydał by się i7 HQ nawet.

  5. #5
    Użytkownik Entuzjasta overclockingu Reputacja:   (-4)
    Dołączył
    10.2016
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    470
    Cytat Zamieszczone przez FxJ Zobacz posta
    W twoim zastosowaniu niestety przydał by się i7 HQ nawet.
    Główne zastosowanie : praca biurowa (programowanie), przegladanie Internetu (standard ogolem), moze jakies multi typu starcraft etc. (wiec grafika nie musi byc turbo)
    Jesteś mi w stanie powiedzieć które z jego zastosowań wymaga i7 Hq? Pozatym Budrzet czy ty wokół to Przeczytałeś czy na opiernicz pierwszy lepszy lapek i7 dałeś (choć dobrze że nie Lenovo ) Budrzet to ok 3300 z dyskiem jbc może coś jeszcze dorzucić ale Nie 400 zł (choć nwm na pewno)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •