Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Oc q9550 + p5k

Mieszany widok

Użytkownik Podkręca śrubokrętem Reputacja:   (0)

Oc q9550 + p5k

Witam, posiadam dość leciwego kompa i wciąż zbierając kasę na lepszy chciałem podkręcić to co mam obecnie.
    Specyfikacja kompa to
    CPU: Core2Quad Q9550 2,83GHz
    Chłodzenie: ArcticCooling Freezer 7 Pro
    Pasta: AAB Cooling 8,5WmK
    Płyta: Asus P5K Green
    RAM: 2x1GB Patriot PSD22G800KH 800MHz + 2X2GB Kingston 800MHz niestety nie znam modelu.
    Zasilacz: OCZ600SXS 600W
    Obudowa: Raidmax Ninja

Niestety jestem prawie kompletnym laikiem w OC i mam prośbę czy ktoś jest w stanie przeprowadzić mnie przez proces OC krok po kroku? Jak zmieniać wartość zasilania, fsb itp. Ściągnąłem już potrzebne programy które śa wymienione w przyklejonym tematie: Core Temp, CPU-Z i OCCT.

Użytkownik Doświadczony overclocker Reputacja:   (-4)
    wyłącz EIST i C1E
    następnie pcie frequency zmień na async/ 100 mhz.
    memki ustaw na 800 jak możesz albo na najmniejszy możliwy dzielnik
    i zacznij kręcić schematem:
    odpalasz bios podbijasz fsb o 10 saveujesz wchodzisz do windowsa testujesz i sprawdzasz temperatury (szybciej będzie cinebench r15, ale tylko początkową stabilność na koniec i tak wypada occt puścić)
    i robisz tak w kółko aż wywali bluscrean albo test (no chyba że procek zacznie tracić wydajność wtedy wracasz do poprzedniej wartości) wtedy podbijasz napięcia cepa o trochę (byle nie przekroczyć 1.30V) jak tą metodą ustalisz maximum procka ustawiasz te wartości najopłacalniejsze i puść occt na co najmniej 4h i po 10 min idle na początku i na końcu testu później możesz się bawić z memkami (albo i nie twój wybór) i ich taktami/timingami. Jak wszystko będzie już kk odpal z powrotem EIST i C1E.
    BTW jaka karta bo może to ona spowalnia system ?

Ex-Redaktor Guru overclockingu Reputacja:   (68) Awatar ivanov
    Po co się produkujesz...

Wszystko jest w przyklejonym wątku
    8018 MHz